”Vi löser leveransen även om det är snabba ryck…”

Eva Östlund är innesäljare på PacsOn Papperspartner och den som oftast svarar när kunderna ringer eller mailar för att lägga en order. - Ibland kan det vara snabba ryck. Men det löser vi, säger hon.

Personlig kontakt är viktigt för kunderna

Engagerad och lösningsfokuserad. Det är två viktiga egenskaper som Eva alltid har haft med sig under sina år på PacsOn Papperspartner. Att ge kunderna snabb och säker service är något som hon brinner för.  

Som innesäljare tar Eva emot kundernas beställningar via telefon, mail eller i e-butiken och ser till att kunden får sin leverans i rätt tid. Hon kan sitt sortiment.
- Det är mycket att ha koll på, men att vara insatt i våra produkter är avgörande för att kunna erbjuda kunden alternativa produkter eller introducera nyheter, berättar Eva. Ibland är det ont om tid och då måste jag veta vad vi har i sortimentet så att kunden får ett snabbt svar. 

Eva har mycket direktkontakt med kunderna och har lärt känna dem.  
- Ja, med tiden lär man känna kunderna och skapar en relation till dem. Alla är ju olika och det gäller att veta hur de fungerar och vad de behöver. 

Snabba och flexibla lösningar

Ibland kan det bli en och annan ”paniklösning”.
- Det händer ibland att någon kund upptäcker att något saknas och behöver leverans direkt, helst dagen innan…Men vi har vanan och resurserna och vi brukar hitta en snabb lösning. Vi har en stor fördel i och med att vi är så lokala och att vi har vårt stora lager här på orten. På så sätt kan vi lösa kundernas leveranser även om det krävs en hastig ”brandkårsutryckning”.

Andra kunder har en betydligt lugnare väg till leverans.
- Vi har ett antal kunder som har avrop med veckovis fasta leveranser och då handlar det bara om att ha koll så att det löper på. Vi har också kunder som vi lagerhåller produkter åt. Oftast handlar det om kundunika produkter, till exempel med tryck på, som kunden avropar efter hand när de behöver leverans. Det vanligaste är ändå de kunder som ringer eller mejlar in sina order till Eva eller lägger beställningar direkt i e-butiken.

Den personliga kontakten är rolig, tycker Eva.
- För mig handlar det om att presentera rätt produkt och rätt antal för dem och sen planera leveransen utifrån deras önskemål.
Något som inte alltid är helt enkelt och självklart.
- Ibland händer det att en kund beställer en väldigt stor mängd av en speciell produkt. Så stor mängd att vi tömmer lagret på den produkten eller inte har tillräckligt stor volym hemma. Då brukar vi kunna dela upp leveransen så att vi levererar en del av beställningen direkt och resten om några dagar. Det viktiga är att vi hittar en lösning som passar kunden och det brukar vi vara bra på, avslutar Eva. 

"Det är mycket att ha koll på, men att vara insatt i våra produkter är avgörande för att kunna erbjuda kunden alternativa produkter eller introducera nyheter."

"Det viktigaste för oss är att vi hittar en lösning som passar kunden och det brukar vi vara bra på!"