Alltid ett leende på läpparna

Linnéa Jarl är PacsOns ansikte utåt i butiken i Motala. Här möter hon varje dag våra kunder och hjälper dem att lösa både små och stora problem. Att vara tillmötesgående och lyhörd, att alltid ha ett leende på läpparna, ha humorn nära till hands och ha kul är de viktigaste egenskaperna i jobbet, enligt Linnéa.

Det var för tre år sedan som Linnéa fick tips om att PacsOn Östgöta Papper sökte folk. Hon jobbade då i en klädbutik i Motala. 

–Jag sökte tjänsten och fick komma på intervju. Redan då kände jag att ”det här kan bli kul!”, berättar Linnéa. Och tur var väl det eftersom hon kammade hem jobbet. 

Guidar kunderna till rätt produkt

En vanlig arbetsdag börjar Linnéa med att öppna butiken klockan halv åtta. Sen är det raka vägen till kaffebryggaren för dagens första (läs viktigaste) kopp. Lagom till att första koppen är intagen brukar första kunden trilla in.

Förutom att beställa varor, packa upp varor och se till att det är påfyllt, snyggt och prydligt i butiken så guidar Linnéa kunderna i PacsOns breda sortiment.

– Jag hjälper kunderna att hitta rätt produkter och lösningar som underlättar i deras vardag, berättar Linnéa. Att få vara med och hjälpa kunderna att förbättra sina verksamheter och bli mer lönsamma med både små och stora medel är en fröjd.

Idag är tillgängligheten på artiklar en av de viktigaste frågorna för många kunder.

–Vissa artiklar är hårdvaluta idag (till exempel nitrilhandskar) och då är det viktigaste tillgängligheten samt volym, inte priset, förklarar Linnéa. 

Engagemang är A och O

De viktigaste egenskaperna i arbetet är enligt Linneá att alltid ha ett leende på läpparna, att ha humorn nära till hands, ha kul och självklart att vara tillmötesgående och lyhörd. 

–Det roligaste med mitt jobb är relationen man får till kunderna. Men också att jag lär mig något nytt nästan varje dag, både av mina kollegor och av våra kunder, berättar Linnéa. 

Personligt engagemang är ett av PacsOns kärnvärden och något som märks i hela organisationen, menar Linnéa. 

–Man måste ha engagemang för att lyckas. Man måste ha ett intresse i det man gör och ha ett driv efter att vilja utvecklas. Vårat engagemang speglar hur vi är som företag och det är A och O för kunden, berättar hon. Jag brukar tänka: det jag inte kan eller vet, det tar jag reda på.

–Det bästa med PacsOn är helt klart att alla har samma mål, att alltid göra vårat yttersta och ha så kul som möjligt under resans gång!