Fredrik ser värdet i PacsOn’s hederliga affärer.

Fredrik Edeviks morbror Curt Edevik var en av ägarna till Helmer Nilsson när det begav sig. Själv började han arbeta som butikschef 2005 för att sedan bli säljare. Idag består hans vardag av att arbeta nära kunderna i Kronobergs län.

Att ställa rätt frågor och hitta nya, smidiga lösningar. Det är bland det viktigaste i arbetet som säljare på PacsOn Helmer Nilsson, berättar Fredrik Edevik. Hans hjärta klappar lite extra för restaurangbranschen efter den tidigare karriären som kock.
– Jag har främst riktat in mig på restauranger, hotell och städbolag. Det gäller att förstå kundens behov och se deras flöde för att vi ska kunna förbättra och underlätta, säger Fredrik Edevik.

Blev först butikschef

Fredrik kom in på PacsOn Helmer Nilsson genom ett erbjudande om att bli butikschef, något som han direkt tackade ja till. Det som låg till grund för beslutet var att ­arbeta på ett bolag med hederliga affärer i fokus. Till viss del var bilden av företaget präglat av hans morbrors arbete. 
– Det spelade viss roll att min morbror drivit företaget tillsammans med Folke Nilsson i många år. Jag upplevde att företaget framförallt hade bra, väl inarbetade rutiner som fungerade, säger Fredrik.

En säljares vardag

På senare tid började Fredrik intressera sig för sälj­yrket och nu är ingen dag den andra lik. Vissa dagar består av att besöka mässor för att hålla sig uppdaterad om branschens senaste nyheter. Andra dagar kan bestå av att maila, svara i telefon och besöka kunderna i PacsOn ­Helmer Nilssons område. 
– Vi har kunder från Värnamo, till Ljungby, Halmstad, Laholm, Markaryd och Nybro. Det är aldrig långt bort till ett besök. Det ger både snabba leveranser och förhoppningsvis en nära relation till kunderna.

Affärer mellan människor

Framtiden är både skrämmande och hoppfull, anser Fredrik Edevik. Oavsett hur den ser ut tror han på att följa den inslagna vägen som lett till PacsOn’s framgång i nära ett sekel. Även om e-handeln växer tror han på att affärer mellan människor fortfarande fyller en stor funktion. Själv känner han stort ansvar och en stolthet över att fortsätta föra PacsOn Helmer Nilsson vidare.
– Man ska inte vara blyg för att säga att det gått riktigt bra genom åren. PacsOn har ett gott rykte om sig att göra ärliga affärer. Det ryktet tror jag fortsatt kommer leva kvar i framtiden, avslutar Fredrik Edevik.
 

Text: Rebecka Nyström, Roxx Communication Group

"Det gäller att förstå kundens behov och se deras flöde för att vi ska kunna förbättra och underlätta."